Wednesday, 2017-12-13, 4:53:37 PM

Registration
Login






Welcome Guest | RSS
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
:: Jom Berforum :: » :: Warung KKEUTHM :: » :: Isu Semasa :: » Gelombang politik negara...
Gelombang politik negara...
DinDate: Sunday, 2009-03-01, 7:23:19 PM | Message # 1
Sergeant
Group: Users
Messages: 24
Reputation: 1
Status: Offline
Assalamualaikum...
Sejak akhir2 ni mcm2 ragam politik dh berlaku kat negara kita ni...ada yg lompat sana la, lompat sini la, fitnah org la, derhaka kat sultan la, skandal seks la, isu PPSMI la, buat kerajaan haram la dan mcm2 ada lg la....apa yg dh berlaku ni sebenarnya??? adakah politik di Malaysia terlalu kotor sehingga benda ni suma berlaku???
Sebagai mahasiswa dan mahasiswi yg bakal menjadi pemimpin pd ms akn dtg, pasti kita xmau benda trus berlaku dan merosakkan negara kita...jd kat cni ak nk kita suma share apa sbnrnya yg telah menjadi sebab perkara ni berlaku dan apakah peranan yg blh kita ambil utk mengatasi masalah ni apabila kita pula yg memimpin negara pada ms akn dtg....

Korang suma blh bg pendapat dan pandangan korang....

 
azharshoibDate: Thursday, 2009-03-05, 1:16:21 AM | Message # 2
Lieutenant
Group: Users
Messages: 54
Reputation: 0
Status: Offline
ak rs la..
diorg ni suma nk kuasa je..
x pkir kpntingan rkyat..
msg2 ade kepentingan sndri..
ak pn bkn ikut sgt politik ni, cuma tau skit2 r..
xde r smpai x amik tau lgsg..
sbbnya ak mls, jap2 msg2 tuding, tnjuk org len punya salah, xnk prbtulkn salah sndri..
sibuk cari salah org laen smpai kerja sndri x setel..
ntah la..
ak trigt mak ak pnah cite..
P ramlee sndri pnah diajak msuk politik oleh Tunku abdul rahman..
tp beliau tolak, sbb beliau kate politik ni kotor..
P ramlee ni sorg yg brpandangan jauh..
kalo x caya, cuba tgk filem dia n bandingkn dgn ape yg brlaku kat negara kita skang..
kebnyakannya da brlaku..
itu saja bebelan ak..
hoho..
 
irah87Date: Thursday, 2009-03-05, 2:42:49 AM | Message # 3
Private
Group: Users
Messages: 14
Reputation: 0
Status: Offline
salam, politik malaysia teruk la sekarang. banyak sangat masalah.
sampai rakyat pun sebenarnya tak tau nak pilih yang mana satu betul.
bebeza degan dulu, segalannya untuk rakyat.
tapi sekarang semua untuk poket sendiri.
kepeimpinan yang tak tegas buat rakyat tersisih.
tapi
ada juga golongan rakyat yang befikiran giler
sebagai contoh golongan india yang mengatakan malaysia meyisirkan golongan ini,
inila hasilnya bila tak ada ketegasan dan kepimpinan yang baik dari pemerintahan,
banyak masalah, banyak jadi fitnah...

tu je pendapat aku.... cool

 
azharshoibDate: Thursday, 2009-03-05, 10:01:37 AM | Message # 4
Lieutenant
Group: Users
Messages: 54
Reputation: 0
Status: Offline
btul2..
ak sokong..
 
DokaminesDate: Thursday, 2009-03-05, 9:02:34 PM | Message # 5
Private
Group: Users
Messages: 6
Reputation: 0
Status: Offline
politik
ape die politik 2
adekah gabungan prkataan polis dan itik
mungkin juge
apekh mksud politik yg sbnonye 2
kompius aq nie
agk mengong gk la lau pkir
pe2 hal pn
aq bkn ahli politik
tp kte bole tau spe yg btol n spe yg slh
bile dh wt slh, mst org 2 tkt pye
tp cover2 la kn
bse la
org byk duit, jd la pilitik wang plak
xke gitu en din
haha
kte sbgai rkyt yg punye ilmu n hrge dri, smstiny kte tau kbnarnny
xbyk pn , sket mst ade
xbole la sokong sblh pihak walaupn dh tau die mmg slh
so, pikio la ye
tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue


lol
 
DinDate: Saturday, 2009-03-07, 10:48:58 PM | Message # 6
Sergeant
Group: Users
Messages: 24
Reputation: 1
Status: Offline
ak setuju ngn suma pendapat yg korang bg...
politik malaysia sekarang bnyk dicemari dengan rasuah....
bila duit dh ada..kuasa dah ada suma mata jadi kabur...
kepentingan rakyat suma diabaikan....

media2 elektronik pn skang bnyk dh dikuasai oleh satu pihak je....
ak x brapa stuju la psl bnda ni...
spttnya media2 ni suma kena la adil...kena la siarkan bnda2 yg x sebelah mana2 pihak...
betul x???

bila suma bnda dah dikuasai oleh sebelah pihak je...
pihak yg 1 lg x dpt la nk terangkan keadaan sebenar....
diaorg just blh terangkan dlm blog or ceramah2(2 pn klu ceramah 2 pihak yg 1 lg x kacau)...

lg 1 skang ni bnyk org cita psl PPSMI...
ni 1 lg masalah ni...
pada pendapat ak bnyk yg xelok psl PPSMI ni...
apa pendapat korang lak???
mai kita share skali.....

 
azharshoibDate: Tuesday, 2009-03-10, 9:56:14 PM | Message # 7
Lieutenant
Group: Users
Messages: 54
Reputation: 0
Status: Offline
ak rs PPSMI ni elok..
cuma yg jd x elok dia, ms pmbelajaran, cikgu dia msih cmpur adukkn ngan BM..
n english budak2 ni msih x kukuh, so pmbelajaran sains n math ni jd trbantut..
mksd ak, diorg ni sush nk faham..
lbih2 lg yg klas2 blakang..
kalo nk truskn PPSMI ni, bg pndapat ak, kna kukuhkn lagi ilmu bahasa inggeris bdk2 ni..
n kna tingkatkn minat mereka ni trhadap math n sains, jd diorg ade smangat nk blaja..
yg jd mslh slalunya, ak tgk r..
diorg ni da xde minat, sbb diorg x phm ape yg diorg blaja..
ak rs kna kaji balik kot bnda ni..
niat kementrian supaya snang ms akan datg, sbb bayk buku rujukan sains ni dlm bahasa inggeris..
so snang r kununnya bg plajar2 ni nk wt rujukan, sbb da biasa ngan bhan bahasa inggeris..
tp yg kontranya ialah, kalo dr akar umbinya, dr keciknya da x suka, cmne nk smpai ke atas..
tp ak puji r ape yg kementrian ni wt, sbb ade rasionalnya nk wt PPSMI ni..
cuma praktikalnya agak payah r nk dilaksanakn..

n psal politik, ak tramat2 stuju dgn kama..
kebanyakan media skang brpihak pd yg kerajaan je..
nmpk sgt nk menaikkan nama diorg..
2 xpe r ak bleh trima r gak..
tp bila da wt fitnah pd yg laen 2 yg ak x stuju..
guna media utk mnjatuhkn org len..
bila da trkena pd btg idung sndri bila dikutuk dlm blog n tenet, mula gelabah..
mula r tahan org sana, tahan org sini..
x pnahnya ade poltik yg adil pd suma pihak..
haizz...

lg skali ni suma pndapat ak je..

 
:: Jom Berforum :: » :: Warung KKEUTHM :: » :: Isu Semasa :: » Gelombang politik negara...
Page 1 of 11
Search:


| Copyright MyCorp © 2017 | Free website builderuCoz |